Har du været ved at kigge på, hvordan du bedst kan udnytte Amazon til salg i din virksomhed? Det er en platform, der har været gennem en voldsom udvikling de seneste år, og den er gået fra primært at have base i USA til også at være en af de største salgskanaler i Tyskland, Storbritannien og senest de nordiske lande. Det er noget af det, du som virksomhedsdrivende virkelig kan udnytte.

Måske noget af det, der senest har afholdt dig fra at flytte en del af dit salg til Amazon, er den ekstra byrde der kommer på rent praktisk. Det er øget salg, og Amazon er internationalt, så der er en vis chance for, at en del af dine produkter også skal sælges til udlandet. Med Amazon Seller Central kan du komme din bekymring til livs – for her er der andre, der står for det.

Hvordan fungerer det?

Rent praktisk fungerer Amazon Seller Central ved, at du har en række af dine produkter til salg opbevaret på et centrallager, hvorfra medarbejdere ansat hos Amazon vil sørge for alt hvad der hedder forsendelse og returneringer. På den måde kan det pludselig blive en noget mere overskuelig opgave.

Salg på Amazon kræver, at man forstår platformen. Hvis ikke det er en platform, I har benyttet jer af tidligere, kan det være svært helt at gennemskue de forskellige funktioner og algoritmer, og derfor kan det være en god idé at samarbejde med et marketingbureau, der kan hjælpe jer på vej.

Der findes heldigvis specialiserede Amazonbureauer, der har ekspertise inden for brugen af netop den platform, så du ved, at du får målrettet vejledning. Det betyder også, at I kan få skabt annoncer til betalt annoncering, der forhåbentlig kommer til at ligge øverst blandt søgeresultaterne, når brugerne søger efter produkter, der ligner det, I kan tilbyde.