Kort efter artiklen med billedet var blevet udgivet, fik mediet besked på at fjerne det igen.

Danmarks royale ugeblad, BILLED-BLADET, kunne i starten af ugen bringe et nært indblik i den royale families liv, da de bragte billeder af kronprins Christian kørende til slotspladsen ved Amalienborg i sin grå BMW X1.

Med overskriften ‘Helt nye billeder: Kronprins Christian bag rattet i sin BMW,’ var det for mange danskere første gang de så den 18-årig kronprins bag rettet.

LÆS OGSÅ  Efter en uge med medierne i nakken: Nu trækker kronprins Frederik overskrifter igen

Men ikke alle var lige begejstrede for at se billeder af landets kommende konge med hånden på rettet – heriblandt kongehuset selv.

BILLED-BLADET har nemlig fået en royal skideballe af kongehuset selv, hvilket har medført at mediet har fjernet billeder og slettet artiklen.

Det skriver Ekstra Bladet.

BILLED-BLADET’s ansvarshavende chefredaktør, Annemette Krakau beskriver i en mail til Ekstra Bladet, hvordan førnævnte var til stede på Amalienborg i forbindelse med prinsesse Benediktes 80-års fødselsdag, og at de kritiserede billeder af kronprinsen stammer fra fejringen.

“På et tidspunkt kommer kronprins Christian også kørende over Slotspladsen, men ikke som en af gæsterne til festen. Fotografen tager billeder, og vi bringer en artikel om, at han kører over Slotspladsen i bil, da det er første gang, vi får billeder af Danmarks kronprins i bil, efter at han blev 18 år,” forklarer Krakau i mailen, og fortsætter: 

LÆS OGSÅ  Kong Frederik deler private detaljer: Mary og jeg gør det hver aften

“Artiklen ligger på sitet mandag aften og indtil tirsdag formiddag, hvor jeg bliver ringet op af kongehusets kommunikationschef, Lene Balleby, der meddeler mig, at billederne er ulovlige at bringe, da det er kronprins Christians privatsfære, han er fotograferet i. Af den grund tager vi artiklen af sitet,’ lader Annemette Krakau forstå i sin mail, hvor hun samtidig skriver, at det er normal praksis for ugebladet at reagere på den måde, ‘hvis/når de kendte henvender sig om noget, de ønsker rettet.”

Et tavst kongehus

Ekstra Bladet har siden korrespondancen med BILLED-BLADET taget kontakt til kongehusets kommunikationsafdeling. De oplyser, at de ikke ønsker at kommentere på sagen.

Mediet fortæller at du gerne ønsker svar på om hvorvidt det er en ny praksis fra kongehusets side, at det ikke længere er lovligt at tage billeder af de royale bag rettet. Det spekuleres også om hvorvidt kongehusets krav om at fjerne billederne kan have noget at gøre med at det ser ud til at kronprinsen ikke har sele på, som Se og Hør kunne bringe en artikel om, med overskriften “Hvor er selen, Christian?

LÆS OGSÅ  Meghan Markle gik for vidt: Det vil Kate Middleton aldrig tilgive hende for