Sangerinden Beyoncé og det tyske firma Adidas er enige om at bryde forretningsbåndene.
Der bliver ingen sommerrenæssance for Beyoncé og Adidas i år, fordi de to kraftcentre er gensidigt blevet enige om at skilles.
Wall Street Journal rapporterer, at Beyoncés skræddersyede tøjlinje ‘Ivy Park’ faldt LANGT under sine salgsprognoser for 2022 på $250 millioner, kun indbragte omkring $40 millioner for at afslutte året.
Disse tal var også betydeligt lavere end 2021’s tal på 93 millioner dollars og friske marketingkampagner med celebs som ‘Irina Shayk’, ‘Yara Shahidi’, ‘Megan Thee Stallion’ og den nuværende hiphop-it-girl’ Ice Spice’ var ikke i stand til at vække offentlighedens interesse ved kasseapparatet.
Før båndene blev afbrudt, blev 2023’s fremskrivninger flyttet fra $335 mio. til $65 mio.
Beyoncés kontrakt er afsluttet i slutningen af året, men er stadig på vej til at tjene hendes 20 millioner dollars årsløn.
Hvad der også er interessant ved opdelingen er, at Beyoncé er klar til at begive sig ud på sin Renaissance World Tour … hvilket kunne have bragt et stort merch-salg til Ivy Park.
Nyhederne giver Adidas mere gyngende grund … de forventer også et vanvittigt tab på 1,3 milliarder dollars i salg i år efter Kanye Wests afbøjning.