Sponsoreret indlæg

Så er der post! 92% af alle mennesker åbner deres personlige email hver dag for at se, hvad der er landet i deres inbox. Hvis du bliver fanget af en overskrift eller måske et godt tilbud, så er det næsten garanteret, at du åbner din post.

Det samme gør dine kunder. Derfor skal du som virksomhedsejer benytte email marketing, som et effektivt værktøj for din forretning. Email marketing har bevist sig at virke langt bedre end nogen andre marketingskanaler – derfor er det bare om at komme i gang!

Hvis du ikke er overbevist, så giver vi dig 3 gode grunde i denne korte artikel.

1. Email marketing booster din forretning

Uanset om du sælger et produkt eller en service, så kan det formidles i en email. Markedet for virksomheder er en jungle derude, og derfor skal du sikre dig, at din service bliver synliggjort for potentielle kunder. Løsningen er email marketing.

Du kan bruge email marketing til:

  • At sende nyhedsbreve
  • Give gode tilbud
  • Sende kampagner 
  • Dele guides og viden
  • Kommunikere med dine kunder direkte
  • og meget mere

Alt dette er med til at styrke din forretning, udløse salg og skabe et stærkt bånd mellem dig og dine kunder. 

2. Email marketing er billigt

Du kommer ikke uden om at betale en snes penge, hvis du skal have en reklame i fjernsynet eller i radioen. Det koster faktisk også, hvis du vil have din reklame op og køre på sociale medier. 

Email marketing er heldigvis nærmest fuldkommen gratis, medmindre du gør brug af et marketing bureau. Det koster nemlig ikke en krone at sende emails ud til dine kunder. 

3. Email marketing skaber størst konvertering

Mange ser emails som et dødt medie, men det er det på ingen måde – tværtimod! En nylig undersøgelse viser at email kampagner udløser langt flere salg end nogen andre strategier. 

Antal brugere der køber på hjemmesider på baggrund af email kampagner er 4,2% hvorimod købere på sociale medier er helt nede på 0,6%.

Tallene taler altså for sig selv, og derfor kan det ikke benægtes at email marketing virker.