Det kan også komme til at betyde opsigelser i mediehuset.

Fremtidens TV2 kommer til at have fokus på News-kanalen som det vigtigste nyhedsbrand.

Derudover skal tv2.dk og TV2 Play være de vigtigste platformen for nyhedsafdelingen i mediehuset.

Visionen blev fremlagt TV 2-nyhedsdirektør Ulla Pors mandag på et møde for alle medarbejdere i nyhedsafdelingen. Det skriver fagbladet Journalisten.

Men det kan ikke afvises, at den mere digitale strategi kommer til at koste medarbejdere.

”Jeg vil gerne have så mange med på rejsen som muligt, men det er ikke realistisk, at alle skal med. Det ville ikke være ansvarligt for mig at sige. Det er super trist, men det er nødvendigt for at fremtidssikre nyhederne,” sagde Ulla Pors ifølge Journalistens oplysninger.

Efterfølgende bekræftede hun overfor fagbladet, at der er en risiko for, at TV2 må vinke farvel til medarbejdere. Hun kom dog ikke nærmere ind på, i hvilket omfang det kan blive aktuelt – hvis det altså kommer til at ske.

Her vil brugerne se forandringer

Til Ekstra Bladet fortæller Ulla Pors, at brugerne af TV2’s platformen vil kunne se de varslede ændringer, når strategien er lagt helt fast og bliver rullet ud i løbet af 2023.

Hun forklarer, at mediehuset kan se, at brugerne generelt bliver mere digitale, og derfor er det nødvendigt for TV2 at følge den udvikling.

Det er også derfor, man vælger at fokusere på tv2.dk og TV2 Play samt News-kanalen.

Som eksempel på, hvad der KAN ske, nævner hun:

“I dag har vi to nyhedsben i News fra København og Nyhederne i Odense. Og i fremtiden kommer der ét nyhedsben, hvor vi er én afdeling, hvor vi laver News. Der vil stadig være hovedudsendelser, der kommer klokken 18, 19 og 21.30, men de bliver en del af News, så det er der, de kommer fra.”

Ledelsen har nu lagt op til, at de ansatte kan komme med input til fremtidens strategi, og først senere på året vil den samlede plan og vision blive lagt fast og søsat.