Det har nu nået hidtil usete højder.
Streamingforbruget i første kvartal har aldrig været højere. TV 2 Play og DRTV ligger fortsat i front og driver udviklingen med sport, dækning af tronskifte og masser af stærke programmer.
Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.
Streamingrapportens vigtigste pointer
- Danskernes forbrug af streaming stiger til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug via Nielsen Seerundersøgelsen begyndte i 2022.
- Stigningen i streamingforbruget i årets første kvartal skal blandt andet findes hos broadcasternes streamingtjenester, nærmere bestemt TV 2 Play og DRTV, som tilsammen vokser med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år.
- Ses der bort fra både nyhedsprogrammer og sport har 24 programmer på tværs af TV 2 og DR i første kvartal 1 million seere eller flere på tværs af broadcast og streaming
Årets første kvartal er typisk kendetegnet ved højt forbrug af streaming, blandt andet fordi sport og stærke fiktions- og underholdningsprogrammer samler danskerne om skærmene i de mørke vintermåneder. Det gør sig i høj grad også gældende i første kvartal i år, hvor danskernes forbrug af streaming stiger til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug via Nielsen Seerundersøgelsen begyndte i 2022. Med hele 85 daglige minutter per dansker i gennemsnit er forbruget i første kvartal otte daglige minutter svarende til 10 procent højere end det gennemsnitlige daglige forbrug i første kvartal sidste år. Alle tre måneder i årets første kvartal ligger et pænt stykke over tilsvarende måned sidste år.
– Stigningen i streamingforbruget i årets første kvartal finder vi blandt andet hos broadcasternes streamingtjenester, nærmere bestemt TV 2 Play og DRTV, som tilsammen vokser med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år. Stigningen er størst i januar, hvor EM i herrehåndbold på TV 2 Play samt dronningens abdicering og det efterfølgende tronskifte i januar ledte til rekorder i forbruget på DRTV og TV 2 Play, siger Head of Market & Audience Insight på TV 2 Sofie Bruun.