Danmarks tennisdarling har takket ja til stor opgave

Hele tennisverdenen var ved at få kaffen galt i halsen, da Caroline Wozniacki kom med en stor melding i slutningen af juni måned.

Efter at have lagt tennisketsjeren på hylden og indstillet karrieren i 2020, kunne hun stolt melde ud, at hun ville gøre comeback på tennisbanen.

Tennisfans verden over kan derfor se frem til at se ‘Sweet Caroline’ i den kommende US Open, hvor hun deltager på et wildcard.

Men danskeren har flere gode nyheder oppe i ærmet, hun kan dele med offentligheden.

Det skriver Ritzau i en pressemeddelelse.

Som en af Danmarks største sportsnavne de sidste ti år, har Wozniacki også været med til at skabe stor turisme-interesse for Danmark i udlandet.

Derfor er det passende at Caroline nu skal ‘sælge Danmark’ til resten af verden.

Sammen med turistvirksomheden Wonderful Copenhagen, skal hun i fremtiden promovere den danske hovedstad til udlandet.

Kampagnen har fået sloganet ‘How to Copenhagen with Caroline’, og består af en række videoer sammen med husbonden David Lee, der er ude og opleve København.

Den tilbagevendte tennisspiller ser det som en ære, at skabe opmærksomhed om den danske hovedstad i udlandet.

– Jeg har jo en stor personlig relation til København og Danmark. København er en af mine absolut yndlingsbyer i verden. Og derfor glæder jeg mig rigtig meget til at vise, hvad det er, der gør Danmarks hovedstad så fantastisk og unik, fortæller hun i pressemeddelelsen, og fortsætter:

– Jeg vil vise folk i USA, at det her er en storby, som er noget helt særligt. Sammen med David vil jeg tage rundt og opleve København på vores måde og lave videoer undervejs, så amerikanerne kan se, hvad København har at byde på, og hvorfor den skal opleves.

Videoerne der vil vare mellem 10 og 30 sekunder hver, vil blive lanceret på Wondeful Copenhagens sociale medieprofiler Facebook, Instagram og YouTube.

Kampagnen får premiere til august, i forbindelse med at hun vender tilbage til sporten i US Open samme måned.