Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også.
Det måtte en café i Pennsylvania USA i hvert fald sande, da gav en kunde skrev, at han ville give over 20.000 kr. i drikkepenge, selvom regningen kun lød på små 100 kr.
Mariana Lambert, der er servitrice på en café i Pennsylvania i USA, fik et chok, da hun modtog besked om, at hun ville få godt 20.000 kr. i drikkepenge fra en kunde, som kun havde spist for små 100 kr.
Eric Smith, der var den gavmilde betaler, fortalte hende efterfølgende, at han var blevet inspireret af en online bevægelse, der kaldes ”Tips for Jesus”. Mariana udtalte efterfølgende til de lokale medier, at hun var taknemmelig for Smiths handling, og at det virkelig havde rørt hendes hjerte.
Sagen tog en drejning
Efterfølgende har sagen dog taget en drejning og er endt i et retsopgør. Smith ændrede nemlig efterfølgende mening.
Problemerne startede, da caféen modtog et brev, hvori Smith gjorde indsigelse mod betalingen. Dette skete, til trods for at caféen allerede havde udbetalt pengene til Mariana, hvilket betød, at de nu stod og manglede over 20.000 kr.
Efter en længere udveksling med Smith på Facebook, hvor parterne forsøgte at finde en løsning på problemet, har caféen nu valgt at hive Smith i retten i et forsøg på at inddrive de tabte penge.
Manageren på caféen, Zachary Jacobsen, har efterfølgende udtrykt sin skuffelse hændelserne og har udtalt, at medarbejderne på caféen oprigtigt troede på, at Smith ønskede at gøre en god gerning.
Han udtaler desuden, at caféen har valgt at tage sagen op i retssystemet, da de virkelig står og mangler pengene. Om de får dem inddrevet, ligger altså pt. i retssystemets hænder.