Fremtiden har været usikker for Peter Frödin-karakteren Franzi, men nu er Hansi Hinterseer-parodien lagt i graven.
Det skriver mediet Markedsføring, som har fået nyheden bekræftet af 25syv, der står bag Bet25, Rød25 og Derby25 under sig.
Her bekræfter Anders Mørup, der er CMO i 25syv, at samarbejdet med reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners er ophørt.
Derudover at man i stedet har indgået en aftale med Boye & Spellerberg. I den forbindelse dropper man Peter Frödin-karakteren.
Slager-kampagnerne begyndte i 2019, og selvom mange efterhånden kender Franzi-figuren, så er det langt fra alle, der kædede karakteren sammen med bettingselskabet.
Derfor ønskede man at bruge ham til mere taktisk markedsføring, der gik tættere på deres bettingbrands, men det ønskede Frödin tilsyneladende ikke.
‘Når det har handlet om opfordringer til spil, har vi ikke måtte bruge ham.”
“Men det er klart, at vi gerne ville gå tættere og tættere på for at opnå en større genkendelighed, for det var jo ligesom ham, der skulle sælge vores produkter,” siger Anders Mørup til Markedsføring.
‘Ser intet problem’
Anders Mørup fortæller til mediet, at beslutningen ikke har noget at gøre med lovforslaget om at forbyde kendte mennesker i reklamer, som er blevet beskrevet gange.
“Jeg kan på ingen måder forestille mig, at vi bliver ramt af det nye initiativ, og jeg ser ikke noget problem i at fortsætte med Franzi25.”
“Vi har sammen med vores dygtige kreative bureau skabt en fiktiv figur, som er gået viralt, og som giver danskerne et godt grin,” skrev Anders Mørup i juli til Ekstra Bladet og fortsatte:
“Med Franzi25 og universet omkring ham er der ikke tale om en kendis, der opfordrer folk til at spille, eller som henvender sig til unge mennesker. Efter min overbevisning er det denne form for reklame, initiativet skal dæmme op for.”
En uvidende Frödin
Artiklen fra Markedsføring kommer tilsyneladende bag på Peter Frödin.
Skuespilleren var i hvert totalt uvidende om det, da pressen i går, onsdag 1. februar, mødte ham på den røde løber til premiere på filmen ‘Meter i sekundet’.
Her afviste han, at han havde hørt noget nyt omkring Franzi-karakteren og reglerne om kendte mennesker i reklamer.
Peter Frödin understregede dog, at han er fortaler for at man burde regulere reklamemarkedet, når det kommer til bettingfirmaer.