Nu er det officielt.
Usikkerheden hænger stadig i luften omkring Jonas Vingegaards deltagelse i årets Tour de France – men en nyhed om dansk engagement står fast.
Bygma, kendt leverandør af byggematerialer, har indgået en banebrydende sponsoraftale med Visma – Lease a Bike; holdet der repræsenterer Vingegaard.
Bygmas logo vil snart pryde trøjerne på både mænd og kvinder i Visma – Lease a Bike-holdet under det prestigefyldte Tour de France.
Det skriver B.T.
Lasse W. Svendsen, marketingdirektør hos Bygma, ser sponsoratet som en gylden mulighed for at styrke virksomhedens synlighed.
“Tour de France er en af de største sportsbegivenheder i hele verden. Derfor giver sponsoratet os en fantastisk mulighed for at udbrede kendskabet til Bygma som virksomhed, og hvad vi står for,” siger Svendsen.
Sander Kruis, kommerciel direktør for Visma-Lease a Bike, deler entusiasmen og fremhæver betydningen af at have danske partnere.
“Vi har ledt efter danske partnere. Derfor er vi begejstrede for at byde Bygma velkommen som vores første danske partner, der støtter os i vores ambition om at vokse,” fortæller Kruis.
Dette er dog ikke første gang, Bygma involverer sig i Tour de France.
Under den danske Tour-start i 2022, vakte de stor opsigt ved at have Bjarne Riis, Tour-vinderen fra 1996, til stede. Riis’ tilstedeværelse var en markant markedsføringsgevinst for Bygma.
Det er endnu uvist, om Jonas Vingegaard vil stå i spidsen for Visma – Lease a Bike under Tour de France. Holdets beslutning forventes at blive afklaret snart og vil afgøre om Bygmas investering får den optimale eksponering gennem en af Danmarks største cykelhelte nogensinde.