Den forhenværende ‘Løve’ indtager nu en helt ny rolle.
Audi tager en unik tilgang til at promovere skiftet fra benzin- til elbiler i en ny reklamefilm, hvor den kendte iværksætter Jesper Buch spiller hovedrollen. Kampagnen, som er udviklet af det kreative bureau Eiffel, udforsker Jesper Buchs rejse mod at omfavne den elektriske køreglæde, fortæller Eiffel i en udmelding til Markedsføring.
I kampagnefilmen følger vi Buch, som er vant til livet i høj fart, mens han søger ro og klarhed på et wellness resort. Denne kontrastfyldte oplevelse, komplet med langsomme får og en guru, symboliserer skiftet fra det hæsblæsende benzinbilsliv til en mere afbalanceret tilværelse med en elbil fra Audi. Janus Hansen fra Eiffel udtaler, at kampagnens kernebudskab er, at en elbil fra Audi kan tilbyde “lidt mere overskud” i hverdagen.
Partnerskabet mellem Jesper Buch og Audi Danmark, som blev offentliggjort for et år siden, har allerede udfoldet de emotionelle aspekter af Audi-brandet, ifølge Jacob Thiesen fra Audi Danmark. Thiesen fremhæver, at Buchs beslutning om at forlade “Løvens Hule” efter mere end ti år er i tråd med kampagnens budskab om at finde ro og skifte tempo.
Den nye reklamefilm, der er optaget på Mallorca med spanske skuespillere og Jesper Buch selv i hovedrollen, er instrueret af Christoffer Steenbakken med Philip Peng som DOP. Filmen er produceret af Eiffel selv og formidler budskabet om at skifte gear i livet. “Der er mange mennesker derude, som har det ligesom Jesper, så vi synes, at det var oplagt at bruge hans rejse som inspiration til andre i hans situation,” forklarer Thiesen.
Du kan se reklamefilmen her: