‘Bare fordi du er berømt, betyder det ikke, at du er god til noget som helst’, lyder de grove ord
Prins Harry og hustruen Meghan Markle havde kastet sig ud i, hvad de selv syntes lød både nemt og interessant.
Det overskrifttrækkende ægtepar havde nemlig indgået et samarbejde med Spotify, om at få deres helt eget podcast igennem streamingtjenesten.
Og udefraset virkede det som et godt match for begge parter: parret kunne tale ud uden filter, og Spotify mærkede en væsentlig vækst i deres aktier, efter nyheden blev bragt i 2020.
Men intet varer evigt – især ikke, hvis der ikke er penge i det.
Spotify kunne tidligere på året bringe nyheden om, at samarbejdet med parret var ophævet, efter svage lyttertal. Men hvad mere er, så havde lytterne store kritikpunkter rettet mod Meghan Markle, som ikke mente at hun var hverken troværdig, spændende eller dygtig i rollen som podcast-vært.
Og netop disse kritikker kommer ikke bag på Jeremy Zimmer, CEO for Hollywood-agentbureauet ‘United Talent Agency’.
I et interview med mediet Semafor er nemlig enig med de hårde ord sendt i Markels vej – og smider selv benzin på bålet.
– Det viser sig jo, at Meghan Markle ikke er et stort podcasttalent, eller nødvendigvis har nogen form for talent (…) Bare fordi du er berømt, betyder det ikke, at du er god til noget som helst, fortæller Zimmer til mediet.
I alt nåede det kun at blive til 12 podcastafsnit fra ægteparret, inden Spotify valgte at rive kontrakten over.