Den ikoniske sangerinde får høvl af sine fans
I 1776 introducerede økonomen Adam Smith verdenen til konceptet “udbud og efterspørgsel”.
Og siden da har den finansielle verden regnet ud, at popularitet er lig med priser der bliver skudt i vejret.
Den seneste superstjerne der har fundet en nem måde at klemme nemme penge ud af sin fanbase, er ‘queen bee’ Beyoncé.
For tiden er den fandyrkede sangerinde i fuld gang med hendes ‘Renaissance Tour’, og som forventet er der rift om billetterne til de populære koncerter, når hun og resten af hendes lille hær af assistenter rejser verden rundt i disse dage.
Men er man en af de uheldige der ikke nåede at få billetter til den gode udsigt fra arenatribunerne, så er der godt nyt for de mere inkarnerede af fanskaren – i hvert fald hvis man vil smide mange penge efter en knap så imponerende plads til det store show.
Det amerikanske medie Insider kan nemlig informere om, at billetudbyderen Ticketmaster tilbyder en noget alternativ løsning til de koncertentusiastiske: såkaldte ‘lyttebilletter’.
De unikke billetter giver adgang til sangerindens koncert, men med langt fra attraktivt udsyn til festlighederne.
Her skulle man måske tro at det dårligere udsyn også betød et hug i billetprisen – men det tyder det ikke på.
Lyttebilletterne står nemlig til den ‘beskedne’ pris på mellem 100 og 200 dollars, eller hvad der svarer til mellem 680 og 1.300 kroner.
Og netop prisen er fansene af den populære sangerinde langt fra tilfreds med.
‘Hvad fanden er meningen?! næsten 200 dollars (plus gebyr) for LYTTEBILLETTER? Forklar jer selv’. skrev en frustreret fan til Ticketmaster.
Ifølge økonomer med et skarpt øje på turneen, står Beyoncé til at kunne gå fra tourens sidste koncert i september med et overskud mellem 275 millioner og 2.4 milliarder dollars.
‘Renaissance Tour’ strækker sig til september-2023.