Der er meget mere, end blot det, som man ser på skærmen i det populære program.

I TV 2’s hæsblæsende rejsekonkurrence “Først til verdens ende”, som nu er i sin fjerde sæson, får seerne et indblik i de udfordringer, som tre par står over for på deres rejse mod slutdestinationen Bali.

De starter rejsen i Tokyo og må klare sig uden fly og mobiltelefoner, bevæbnet kun med et begrænset kontantbeløb.

LÆS OGSÅ  Mikkel Beha Erichsen taler ud om tragisk oplevelse

Undervejs i konkurrencen følges hvert makkerpar tæt af et tv-hold bestående af en tilrettelægger og en fotograf. Derudover er der også en lokal assistent, kaldet en fixer, som hjælper med at navigere i det lokale terræn, dog uden at bistå direkte i konkurrencen.

Hvert hold er desuden ledsaget af en følgebil, hvor et par lokale chauffører og en dansk teknisk assistent sørger for logistik og teknisk support, det skriver TV 2.

Produktionen stiller unikke udfordringer, ikke mindst når det kommer til transport og indkvartering. Deltagerne er nemlig underlagt strenge regler, der forpligter dem til altid at have nok plads til hele deres følge, når de booker transport eller overnatning.

LÆS OGSÅ  Stort navn i dansk musik: Nu er han gået bort

Dette betyder, at de ikke kan tage imod de sidste tilgængelige billetter eller værelser, medmindre der er nok til hele gruppen inklusiv deres tv-hold.

Denne intense og omfattende opbakning bag kulisserne er afgørende for at sikre, at alt forløber glat under de krævende forhold i konkurrencen.

“Først til verdens ende” er ikke bare en prøvelse for deltagerne, men også en logistisk bedrift, der kræver nøje planlægning og koordinering. Serien, som produceres af produktionsselskabet Strong, sendes hver mandag og fortsætter med at tiltrække seere med sin blanding af eventyr og reality-TV.